ASSASSIN'S CREED: ODYSSEY "Müthiş, Harika, Oha, Çüş, Çabuk Lütfen" GÖZÜKÜYOR!


(Geekyapar) #1

Yazının tamamını okumak için: https://geekyapar.com/konular/oyun/assassins-creed-odyssey-muthis-harika-oha-cus-cabuk-lutfen-gozukuyor/



Assassin’s Creed: Odyssey muhteşem gözüküyor! Muhteşem, muhteşem! Söyledikleri her şey muhteşem, gösterdikleri her şey iştah açıcı, anlattıkları mekanikler ve sistemler sabırsızlandırıcı ve hepsinden de üstte: Antik dönem Yunan toprakları uhrevi bir güzellik fışkırtıyor, Ege denizi, İyonya denizi, Adriyatik bizleri bekliyor; Mora’dayız, Sparta Atina arası her yer elimizin altında ve üstelik bir de gemimiz var ya!…(Devamı)


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #2

I knew I could trust on @acyberexile


(Umur) #3

Aynı hype bende de var. Hele oynanış videosunun sonundaki o konuşma… Çok coştum.


(Mert Özden) #4

Dünyası harika olmuş, ama çatışma mekanikleri hala düzgün değil.


(Ahmet Kerem Gündüz) #5

Ya iyi hoş da bu oyunlar hala bir “Assasin’s Creed” oyunu mu? Yanlış anlamayın ilk 6 oyunu çıktıkları yıllarda oynamıştım ancak Black Flag’den sonra çıkan oyunları oynama fırsatım/isteğim olmadı. Yeni oyunların hikayesinde hala bir “assasin” ya da “creed” meselesi var mı, yoksa tarihin farklı dönemlerinde farklı coğrafyalarında bazı karakterleri oynadığımız RPG türünden oyunlar mı? Fragmanlar bu konuda hiçbir ipucu vermiyor da merakımdan soruyorum.


(Deniz) #6

Bugüne kadar Assassin oynadık hep. Rogue’da Templar’dık. Ama bu oyun Origins’ten 400 yıl önce geçiyor. Bir “Assassin” oyunu olmadığı kesin.


(Beyit Enes Gürbüzsal) #7

Açıkçası gördüğüm hemen hemen hiçbir şey hoşuma gitmedi.Aynı oyunların lacivertlerine bu kadar bayılmaya devam edersek doğru dürüst bir oyun görmek için çok bekleriz.


(Cain) #8

Daha çok RPG öğesi eklenmiş, çok da tatlı olmuş. Atmosfere diyecek bir şey yok zaten, yine muhteşem.

Assassin’s Creed isminin kesinlikle bir yeniliğe ve değişime gitmesi gerekiyordu. Arka arkaya gelen oyunlar ve mekanikler beni çok baymıştı artık. (Serinin bütün oyunlarını oynadım)

Origins oyunu ile değişim rüzgarları esti ve güzel temeller attılar, şimdi Odyssey çok daha iyi ve güzel gözüküyor.


(Mark VII Cyber - Kerem Doğan ) #9

Sokrates ile münazaraya girmek!!
Aman allahım şu Assassin’s Creed oyunlarında tarihi karakterlerle sohbet etmeyi hep çok sevdim. Bu sefer bunu Sokrates ile yapabilecek olmakkk!!!


(Emorm.Gunpowder) #10

Bi ben mi Assassin’s Creed in berbat bir hale geldiğini düşünüyorum? Unity’den beri hiç doğru düzgün yapmadılar (Rogue hariç).


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #11

Creed meselesi var, nitekim o kadar antik zamanlarda “assassin” yönü hâliyle azalıyor. Yine de mesela Origins’te suikast yapıyorduk.


(Barış) #12

Şundan kesinlikle eminim Ubisoft un Originsle birlikte attığı adımlar kesinlikle ‘‘İYİ NİYETLİ’’.O yüzden oynanış ve arka planlar konusunda yapıcı olmayan eleştirilere hiç gerek yok.Senaryo kısmını ise hepiniz biliyorsunuz zaten o dosya her daim kapalı kalırsa bu seriden zevk alınır.


(Protheus) #13

Bu AC yi Rogue’u yapan stüdyo yapıyor. Güzel olabilir bence.


(brksgn) #14

Origins’in aynısı olmuş, eğer Origins oynamadıysanız sizi heyecanlandırmasını anlarım da açın bir bakın, skins değiştirilmiş hali bile değil yakın çağlarda ve birbiriyle ilişkili medeniyetlerde geçtiğinden (mısır-yunan). Origins fena oyun değildi, Unity ve Syndicate rezaletlerinden sonra gayet başarılı bile diyebilirim, gerçi ben oyunun yarısında sıkılıp bıraktım ama yine de ortalama üstü bir oyundu.
Yeni AC, E3 2018’in en sönük duyurularından biri oldu bu oyun bence, hele ki Cyberpunk 2077 ve Sony duyuruları yanında kimsenin pek umurunda olmadı gibi.
Tam Ubisoft artık akıllandı her sene fotokopi AC’ler çıkararak bu işin artık yürümediğini anladı dediğim noktada yine aynı haltı yiyorlar. Sevenleri kızmasın bana ama AC giderek FİFA serisine yakınsamaya başladı :slight_smile:
Ve görünen o ki, Sony sektörün bi 2-3 sene önünde gidiyor, o oynanış, o görseller, animasyonlardaki detaylar, ressam tablosu misali arka planlar falan…


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #15

Arada 400 yıl filan var. Yani hiç de yakın çağlarda geçmiyorlar. Oyun tarihi açısından da çok farklı noktalarda duruyorlar çünkü Odyssey’in olduğu dönemde bir Assassin Brotherhood yok. Brotherhood’u Bayek ve Aya kurdu çünkü, o da Origins’teydi (duh) ve Origins’in 400 yıl öncesindeyiz.

Mısır-Yunan medeniyetleri birbiriyle çok ilişkili medeniyetler değil ama haksız sayılmazsın zira Origins’te Mısır medeniyetinin devamı olan tek şey Bayek’in bir Medjay olması. Oyun Ptolemaios Hanedanlığı döneminde geçiyor zira ve bu Hanedanlık, Büyük İskender’in devamı.

Yanlış.

Doğru.

Nasıl mı? Benzer bir görüntüye sahipler ama oyun dinamikleri arasında devasa farklılıklar var.

AC: Origins, tamamen predetermined bir plot üzerinden, predetermined karakterlerle hareket ediyordu. AC: Odyssey her şeyiyle RPG olan bir oyun. Bizim seçtiğimiz bir karakterle (aynı anda iki karakteri oynamıyoruz, bir karakteri seçiyoruz ve macera onun etrafında şekilleniyor), bizim şekillendireceğimiz bir macera Odyssey, oyunun nasıl hareket edeceğini, nereye varacağı belirli değil, bizim seçtiğimiz şeyler belirliyor, ki bu bir oyun olarak bile değil, janra olarak Odyssey’i bırak Origins’i, önceki bütün AC oyunlarından farklı bir yere götürüyor.

Bunun dışında Bayek bir Medjay savaşçısı olmasının yanında bir Assassin’di. Dövüş stili de yer yer buna uygundu (ama elbette yüzyıllar sonrasının full-fledged Assassinlerinden çok daha az Assassin’di) öte yandan ne Alexios, ne de Kassandra bir Assassin değil, Spartalı savaşçılar.
Belli skin treeler var ve bunlardan biri “assassin” skill tree ama “Assassin” skill tree değil, “hunter” ve “warrior” skill treelerinin yanında bir opsiyon. Dolayısıyla çok daha farklı bir dövüş teması var bu oyunun, oyunda meydan savaşları da olduğunu da düşünürsek şimdiye kadarki çoğu AC oyunundan farklılaşıyor (çoğu dedim çünkü içinde meydan savaşı olan AC oyunları da vardı ama aslında bunlarla Peloponnesian Savaşında geçen bir meydan savaşını kıyaslamak makul değil).

Bunun dışında Origins’ten çok, AC:3 ve Black Flag’e daha çok benzeyen bir harita sistemine sahip, zira Antik Yunanistan (coğrafi tanım olarak Antik Yunanistan, çünkü tek bir ülke değildi) geniş kara parçalarına sahip olmayan, onun yerine çokça adaya ve çokça denize sahip olan, denizciliğin çok daha önemli olduğu bir zaman dilimiydi.

Bütün bunları bir araya getirdiğimizde, evet, AC:Odyssey görüntü olarak AC:Origins’e çok benziyor ama oynanış olarak çok farklı bir noktada, farklı bir oyun sub-janrasında duruyor hem Origins’ten hem de diğer bütün AC oyunlarından.

O yüzden artık ağzımızdan “Ama bu önceki AC’nin aynısı olmuş” sakızını bir tükürsek çok güzel olur gibi geliyor bana.


(brksgn) #16

Şimdi arkadaşım öncelikle elimizde var olan şey Ubisoft açıklamaları ve 8 dakikalık bir gameplay videosu, sen oyun çıkmış, tecrübe etmiş ve bir kanaat oluşturmuş gibi konuşuyorsun. Ubisoft’ta çalışmadığını varsayıyorum ,oyun basında çalışıyor ve oyunu Ubisoft’un daveti ile deneyimlediysen söyle biz de bunlar “iddia” değil, gerçekler diyelim kaldı ki oyun basınına özel sunumlarda bile 2-3 saat maksimum oyun oynayabiliyorlar ,sen de takdir edersin ki bu bile bu kadar uzun bir oynanışa sahip oyunlar için yeterli değil.

Madde madde gideyim, ben “yakın yıllarda” demedim “yakın çağlarda” dedim, çağ ile yılın aynı şey olmadığını biliyorsundur muhakkak, sanıyorum yanlış anladın. Uzatmaya gerek yok.

Skill tree’ye gelelim, Origins’de ne vardı, Seer, Warrior,Hunter ,bunda ne var, Assassin,Warrior,Hunter :slight_smile: İsimlere takılmayalım, oyunun iddiası nedir ? XP ile belli bir alana yoğunlaşabilmek mi, misal ben Warrior’a basınca xp’leri, diğer özelliklerden çok zayıf kalıp, bambaşka bir oyun deneyimi yaşayabilecek miyim ? Çünkü RPG oyunlarında ya baştan belirli özelliklere sahip karakter kullanırsın ya da seçimlerinle karakterin özelliklerini sen belirlersin. RPG olmayan ama “RPG” ögeleri barından çoğu oyunda bu seçimler oyunun dinamiklerine ve oyun deneyimine çok sınırlı etkide bulunur bakınız Origins. Çoğunlukla gördüğümüz bir başka unsurda oyunun yarısını falan geçince skill tree’nin büyük kısmı açılır ve seçmediğiniz skillere de xp harcarsınız, oyun bitiminde skillerin tamamına yakını açılmış olur. Origins de benzerleri gibi aynı bu yolda ilerliyordu, gameplay’de gördüğümüz kadarıyla da yeni AC skill tree’si daha gelişmiş değil. Israrla gördüğümüz kadarıyla diyorum daha sonra açıklayacağım.

Yine video’da gördüğümüz sinematikler, karakterlerin birbirleriyle olan diyalogları esnasındaki animasyonlar senelerdir aynı, konuşan adamın kafasını göster. Burada da bir değişiklik görmedim.

%99.9 aynı grafik motorunu ve aynı fiziği kullanan oyunun ,origins çıkalı 1 sene bile olmadı daha, bu alanda da yeni bir şey sunması olası değil. Dolayısıyla oyunun görselliğinin benzemesi normal, hatta DLC gibi duruyor, bunda " yakın çağlarda,birbirleriyle ilişkili medeniyetler arasında geçmesi" nedeniyle çok yakın bir renk paleti kullanmalarının da etkisi büyük, bu yüzden yeni skins bile gerek yok demiştim zaten :slight_smile:

Meydan Savaşı dediğin şey biraz fazla kalabalık bir çatışma hali, oyunun dövüş mekanikleri gereği yine düşmanlara teker teker kitlenerek ( soulsborne şeması) dövüşüyorsun, videoda ,yanlışım varsa düzeltin hiç 3 kişiden fazla karşına gelen olduğu gözükmüyor, arka planda NPC’ler birbirlerini kesiyorlar, emir komuta şeması da göremedik, dolayısıyla meydan savaşı dediğin şeyin taktikselliği olmayacağını da belli. Farklı sınıflar,farklı konumlandırmalar da yok, biraz kalabalık bir çatışma hali, benim gördüğüm bu.

Black Flag’de gemi savaşları zevkliydi, Origins’e de koydular bunu,yine güzel. Burada da olucak, belki harita gereği daha fazla olucak ama farklı olan ne olacak bilemiyorum, yoksa bir yerden bir yere giderken Origins’deki gibi bomboş koca bir çöl geçmek ile,denizden gitmek arasında pek fark yok.

Origins’in en ciddi sıkıntılarından biri, yan görevlerin opsiyonel adı altında olup, pratikte opsiyonel olmamasıydı, çünkü level atlamak için o yan görevleri yapmak zorunda kalıyordun. Zaten sıkılıp bırakma sebebimde budur, şu yan görevi Witcher 3 gibi yapamayacaksanız tamamen opsiyonel yapın ya da hiç yapmayın.

Şimdi neden ısrarla " gördüğümüz kadarıyla" diyorum ona değineyim, çünkü karşımızda oyun sektörünün sabıkalı yalancılarından Ubisoft var. Bu adamlar bir çok şey dedi, Watchdogs için, AC Unity için, For Honor için, Ghost Recon için, dediler de dediler. Son yıllarda akıllansalar da sabıkası en fazla olan firmalardan biridir, Ubishit diye bir kelime bile kazandırdılar oyuncuların lugatına :slight_smile:

Çoğu firma da onlardan farklı değil aslında ama bir kaç istisna dışında ( CD Projekt Red, Rockstar, Naughty Dog) oyunu görmeden paçayı sıvamayın derim ben.

Ekim’de oyun çıkınca tekrar döner bakarız, ne kadar haklı çıkmışım. Umarım yanılırım ve güzel bir action rpg oyunu çıkar ben de keyifle oynarım, fakat bana hiç öyle olmayacakmış gibi geliyor.

Neyse bitireyim artık, sonuçta bu iş zevk meselesi, ben en çok Candy Crush seviyorum diyen adama da bir şey diyemezsin, seven sever no problem, eleştiren de eleştirir ama bunun da no problem olması gerekir.
Ağıza sakızdan önce bunun kulağa küpe olması daha güzel gibi sanki.


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #17

46 dakika dostum, dediklerimin hepsini ispatlıyor.

Diyaloglar senin kararına göre şekillenir. Seçebiliyorsun yani, bütün olay bu. Burayı kaçırdıysan bir değişiklik görememişsindir.

Origins’tekiyle bundaki aynı mı?


(brksgn) #18

Yazdıklarımın hiçbirinin cevabı değil, HİÇBİRİNİ de ispatlamıyor.Sinematikler aynı diyorum, diyalog var diyosun, ben zaten diyalog seçimi eklenmemiş demiyorum ki , azcık dikkatli okusan iyi olur. He Evet 3 diyalog seçimi koyunca oyun bambaşka bi hal alıyor zannedebilirsin, neyse ya boşver. Gelsin görelim, "devrimsel AC " neymiş.


(Emorm.Gunpowder) #19

Aynı stüdyo syndicate i de yaptı. Ubisoft’a bu konuda güvenmeyi sağlayacak pek bir şey kalmadı. Origins’in mali başarısı sonrasında daha da fabrikalaşma eylememi gösterdiler.


(DonnieBrasco) #20

Savaş mekanikleri hala çok ham ve sıkıcı duruyor bence umarım karakterin ekstra yetenekleri birazcık olsun renk katar.
Oyun atmosfer olarak oldukça etkileyici “gözüküyor” ancak içerisini gene birbirinden sıkıcı ve bir derinliğe sahip olmayan yan görevler ile doldurmamışlardır umarım.
AC Origins’te yüz animasyonları biraz rahatsız ediciydi( özellikle yan görevlerde yardım ettiğimiz karakterlerin yüzleri). Bu oyunda da devam ediyor gibime geldi. 46dk’lık gameplay’de bir yerde Alexios bir gardiyanla konuşurken yüzü inanılmaz donuk ve kötü duruyordu. Sadece bana mı öyle geldi acaba siz ne düşünüyorsunuz? Genel olarak animasyonlar hakkında ( bana biraz ham geldi, oyunun çıkmasına daha var ancak çok endişe verici gözüküyor bence)