Muhit Siyaset Başlığı


(Fransuva'nın Ayranı) #3638

Biz bile türk lirası kullanmazken onlar neden kullansın.


(Haydi gel (ayran) içelim.) #3639

Ülke içinde satım yapıyorsa tl kullanıyor tabi ki.


(Can) #3640

Hüseyin haklı bence. İş gücü olarak Türkiye kullanılsaydı, durum bu derece kötü olmazdı. İşin gerçeği ucuz iş gücü değilde, ucuz hammadde. Acaba baştakiler bunun hesabını verecekler mi? Bedava fiyatına verdikleri o hammaddeler…

Alırken bile tehdit yediğimiz o uçakların zırhlarının dahi Türkiye’de çıkarılan krom gibi madenlerden yapıldığı gibi bir gerçek var. Kilosunu 1₺’den veriyorsak, o uçakları da binlerce dolara alıyoruz. Enayilik böyle işte.


(marko) #3641

The person you have called…


(and this man a name) #3642


(alana) #3643

Türk Lirası’na Allah şoku


(marko) #3644

Yalnız birkaç güne "Bizim Allah’ımız var kıps :wink: " havalarından “ULAN ALLAHINIZ YOK MU SİZİN BE” seviyesine gelirsek hiç şaşırmam ha. Her saat farklı bir değerde dolar, inanılmaz bir şey.


(Kürşad the Falcone) #3645

Üfff, hâlâ büyük büyük altı boş açıklamalar geliyor. Muhteşem güven veriyorsunuz piyasaya böyle açıklamalarla. Gerçekten hiç taviz vermiyorlar duruşlarından.


(Haydi gel (ayran) içelim.) #3646

Ekonomik değilde siyasi olduğu için yazıyorum. Bu dolar olayını hiç yaşamadan kurtulabilirdik. Bunun sebebi yavaş işleyen yargı sistemimizdi.

En baştan alıyorum.

Şimdi Trump ın seçmenleri oluşturan büyük çoğunluk rahibi geri istiyor, Trump ta onları kaybetmek istemiyor doğal olarak. Ayrıca adam abd başkanı, abd yi rezil edemez ve çıkarıp masaya vurabilecek imkanı da var affedersiniz. Ve bunu yapar. Ne yazık ki biz daha o kadar gelişmedik. Dolar rezervimizin net 25 milyar(2-3 milyar oynayabilir.) olduğu söyleniyor. Bu en az 200-300 olacak ki abd ye adam akıllı kafa tutabilelim.

Örnek olarak.

Summary

Bu gün yoldan geçene sorsak “abd nin en büyük rakibi kim?” diye yanlış bir cevap olsa da rusya der. Rusyanın dolar rezervi 450 milyar dolar. Ve yinede abd ye çok zıt düşmüyor. Yakınımızda ki iran ambargosu. Rusya buna uyacağını açıkladı bile.

+Küçük not. Şuan ticaret savaşlarının iki kutbundan biri olan Çin’in dolar rezervi 3 trilyondan fazla.

Erdoğan iktidara yakın kaynaklarda gösterildiği gibi dış politikada asarım keserim kafasında değil ılıman bir politikada olmuştur uzun yıllar. (Örn. İsrail)

Buraya kadarını anladıysak hukukun yavaşlığı kısmını tam olarak açıyorum.
Rahip zaten serbest bırakılacaktı. Bu planlanıyordu ama sistem yavaş işledi. Abd sabretmekten bıktı ve açıklamalarda bulundu. Yaptırımlarla tehdit etti, dolarla hâlâ tehdit ediyor.
Bunu duyan ve gereksiz aşırı abd karşıtı olan milletimizin de kafası attı. Asarız keseriz kafası ses buldu, “abd ye boyun eğmeyin incirliği kapasanıza, yemiyo mu?” gibi anlamsız akıl vermeler her taraftan yayıldı. Ve zaten popülist olan iktidar “Hasss.” durumuna geldi.

Şuan gerginlik bu yüzden hat safa da ama iki taraftaki yetkililerde düzeltme istediği açık. Abd askeri açıdan müttefikliğin devam ettireceklerini, bu yaptırımları kaldırmaya hazır olduklarını açıkladı. Ama ne yazıkki ilk adımı biz atmalıyız. Dış politikada asarız keseriz kafası işlemez.

Yapması gerekenlerden ikisi kendi her taraf bakımından diğer biri de kendi seçmeni tarafından kesinlikle istenmeyen ama yapılması gereken şeyler.

  1. Abd ile aralar düzelecek. (Köprüyü geçene kadar ayıya dayı denmeli.)
  2. İMF! (bu piyasaya olumlu sinyal vermek içinde çok önemli.)
    +++
  3. Faizler arttırılmalı (%30-40)

Kişi doktorunu kendi seçer ama doktor yapılması gerekeni değilde kişinin istediğini yaparsa hastalığa çare olunmaz.


(Fransuva'nın Ayranı) #3647


Zaytung gerçek haber de yapmaya başlamış.


(marko) #3648

Mehmet Şimşek… Ne tipti ya gsdfzxc çok ilginç bakanlar vardı bir ara cidden, aklım maziye gitti arkadaşlar sorry.


(Can) #3649

A Haber ekibinin hepsi reis aşkı ile yaşayan cinlerdir. İnanmayan Caner Taslaman’a sorsun. Böyle şey olur mu ya :smiley: Kullandıkları elektrik bile zamlandı dolar yüzünden :crazy_face:


(alana) #3650

Benim hala inanasım gelmiyor bu tiplere. Yıllarca alınan borçları betona gömen üretmeyen bir iktidarı savunuyor ve bunun sorumlusu olarak “laik kemalist sistemi” sorumlu tutuyor.


(Kürşad the Falcone) #3651

Daha saat 12.10 iken twittin altındaki cevaplara da küçük bir göz gezdirmeyle günlük kanser dozuma ulaştım. Çok erken doldu bugünkü kotam.


(Koala lordu/Koç Lisesi Bebeğim! ) #3652

8 tane yetti bana,bir de bugün arkadaş buluşması var…


(marko) #3653

Ben de geçen A Haber’i açtım sırf ne dediklerine bakmak için, başında akademik bir sıfatı olan ekonomi uzmanı birisi “Türkiye kurulduğundan beri çok kötü bir sistematik yapı içinde, 2002’den beri bu iyileştirilmeye çalışılıyor ama o kadar kötü ki bunca yıl anca bu kadar oldu, sonra tak 15 Temmuz geldi ve her şey o zaman bozuldu ama yine de 15 Temmuz’u yaşayan ülke normalde daha kötü olurdu, şimdi vatandaşlarımızın tüm yapması gereken döviz bozdurup beklemek” gibi konuştu 7-8 dakika ve bu kadarının yeterli olduğunu anlayıp kapadım. Bu da favori AKP çarım Ömer Turan

Bazıları zamanında bu tip aşırı yorumları söyleyince “ön yargılı” veya “ne bakıyorsun onlara” falan diyordu, hepsi de YAE’ci tayfadandı. Valla bu tip yorumları gördükçe onların “Ya siz Akit’e bakmayın adamların derdi vesayeti kaldırıp özgürlükleri genişletmek, demokrasi kurmak” yorumları aklıma geliyor. Şimdi onlar gitti yerlerine “Hocam adam Amerika’ya heyet yolladı yok papaz şöyle olacak Berat Albayrak’e bak hocam A Haber takma üstad” diyen tayfa geldi. Ülkede roller değişse de senaryo aynı, nays.

Ayrıca adamlar son seçildiğinden beri gözle görülür bir destek kaybetmedi, istifalar falan olmadı. Demek ki millet hala memnun, bu laflara da kanıyor. Demokrasi dediğimiz şey artık ülkede “çoğunluk ne derse o olur, aksi söz söylenmez” olduğu için de hiç “şöyle olsun böyle yapalım” demeye gerek yok. Müzik dinleyin müzik, iyi gelir.


(Burak) #3654

Aynen bütün bu yaşananların sebebi de Kemalistlerdir her zamanki gibi. Damadı hazinenin başına getirip 21. yüzyılda Neo-Osmanlıcılık oynamaya çalışanların hiçbir suçu yoktur kesinlikle katılıyorum.


(Can) #3655

(evethearteyes) #3656

Ahahaha baya komikmiş ya Eren seçim gecesi ağlattın bugün güldürdün vallahi harika birisin sağ ol


(marko) #3657

Dostum yalnız bu dediğin olay %52’nin oyuyla yapıldı, biraz saygı duyar mısın_? İnsanları ötekileştiriyorsun Osmanlıcı-Osmanlıcı değil diye, bu yaptığın ayıp. Damadıysa damadı, adam işinden anladığı için orada dostum sen de oku iş yap sen de bakan ol_?