Sinema Salonu ­čŹ┐


(fza) #5350

Yine de say─▒lmaz bence. Haz─▒rlan─▒rken spor yap─▒l─▒yorlar m─▒? Evet. ─░┼čin sonunda haz─▒rlan─▒p da yapt─▒klar─▒ ┼čey spor mu? Hay─▒r. E-spor spor mu? Hay─▒r.

Benim d├╝┼č├╝ncem bu.


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #5351

Yap─▒l─▒yor, parmak ve bilekler muazzam bir ┼čekilde hareket ediyor. E-spor iyi bir post├╝r, g├╝├žl├╝ ├Ân kollar, iyi bir kardiyo, iyi bilekler ve elbette g├╝├žl├╝ ve ├ževik parmaklar gerektiren bir spor, zaten orada sadece ├žal─▒┼čmay─▒ de─čil e-sporÔÇÖun gereklilikleri de anlat─▒l─▒yor.

Parmak, bilek ve ├Ân kollarda muazzam ve bitap d├╝┼č├╝r├╝c├╝ bir enerji harcan─▒yor.


(fza) #5352

Yaz─▒y─▒ okudum zaten, adamlar haz─▒rlan─▒rken bunlar i├žin antreman yap─▒yorlar.

Burada tart─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z ┼čey sporun tan─▒m─▒ de─čil bu arada, e-spor/satran├ž vs benim kafamda ki spor tan─▒m─▒na uymuyor. Oturarak yap─▒lan bir ┼čeye spor denmesi garip geliyor bana.


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #5353

Bilek g├╝re┼či spor de─čil mi o zaman? Veya ok├žuluk yerinde durarak yap─▒yorsun, veya bilardo, sadece masan─▒n etraf─▒nda hareket ediyorsun?

Satran├ž ve e-spor birbirinden ├žok uzak ┼čeyler. E-sporÔÇÖda ciddi fiziksel hareket var. Bir sporda bacaklar─▒n kullan─▒lmamas─▒ o sporu spor olmaktan ├ž─▒karm─▒yor. En ba┼č─▒ndan beri anlatt─▒─č─▒m ├╝zere ├Ân kol, bilek ve parmaklar ├žok yo─čun bir ┼čekilde hareket ediyor. Hem uzun s├╝ren ma├žlara dayanmalar─▒ hem de rakiplerinden daha ├ževik olmalar─▒ gerekiyor. Bu s├╝rede de parmak spazmlar─▒ vs. gibi pek ├žok ┼čey olabiliyor.

The German Sports University in Cologne recently completed a five-year study that found that top esports competitors faced exposure to the same kinds of physical strains that plagued traditional athletes.


(fza) #5354

Bilek g├╝re┼činde t├╝m v├╝cudun i┼če dahil bence, ok├žuluk ve bilardoda da ├Âyle keza.

Bunlara itiraz etmedim daha ├Ânce s├Âyledi─činde de.

Muhtemelen resmi olarak ├Âyle zaten ama benim ki┼čisel g├Âr├╝┼č├╝m olarak de─čil. Bacak diye indirgeme bu arada, ÔÇśÔÇśoturarakÔÇÖÔÇÖ as─▒l olay.

Satran├ž da oturarak yap─▒lan ve bildi─čim kadar─▒yla spordan say─▒lan bir aktivite diye ekstra ├Ârnek verdim.

Edit: ─░lk dedi─čimden bilek g├╝re┼čini de ├ž─▒karabiliriz asl─▒nda, onu da iptal edebiliriz sporluktan gibi geldi, tam emin olamad─▒m. :thinking:


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #5355

Baca─č─▒n nas─▒l dahil?

Oturarak yap─▒lan bir s├╝r├╝ spor var? Kano, k├╝rek ├žekme, at binme, bisiklet, yelken, araba yar─▒┼člar─▒ÔÇŽ


(fza) #5356

Tam emin olamad─▒m i┼čte, bacaklar─▒n ve v├╝cudundan da destek al─▒yorsun asl─▒nda onu yaparken.

Kendimi do─čru ifade edemedim. B├Âyle dedi─činde hakl─▒ oluyorsun. Ba┼čka bir ┼čekilde ifade etmeliydim.


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #5357

Normal spor tan─▒m─▒na g├Âre zaten kart oyunlar─▒, satran├ž filan da spor yani ama hani onlar─▒ spor saymaman─▒ anlayabilirim -ki do─čru olmaz ama neden saymad─▒─č─▒n─▒ anlayabilirim- ├Âte yandan profesyonel e-sporlar ciddi fiziksel eforun sarf edildi─či, ciddi fiziksel antrenmanlar─▒n oldu─ču ve sakatlanmalar─▒n olabildi─či sporlar. Hatta 2024 olimpiyatlar─▒na al─▒nma ihtimalleri var. Bence spor olduklar─▒n─▒ tart─▒┼čmak ├žok anlams─▒z.


(Taylor Swift Fanboi) #5358

Bir ┼čeyi en iyi ├žekik g├Âzl├╝ler yap─▒yorsa bilin ki o ┼čey spor de─čildir - Turg Utu├ž


(fza) #5359

Daha do─čru bir ifade ┼čekliyle, e-sporun spordan say─▒lmas─▒n─▒n ba┼č─▒nda ki ÔÇśÔÇśe-ÔÇÖÔÇÖ olay─▒ sebebiyle bana garip geldi─čini ve bu durumu kabul etmekte zorland─▒─č─▒m─▒ s├Âyleyeyim o zaman. ─░┼čin i├žine fiziksel boyutu(oturmak/kollar/bacaklar/parmaklar vs) girince kar─▒┼č─▒yor ba┼čka sporlardan filan da bahsedince ama ├Âzetle bu.

─░┼čte ben de bunun tam tersini d├╝┼č├╝n├╝yorum.


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #5360

En iyi ├žekik g├Âzl├╝lerin yapt─▒─č─▒ sporlar─▒ eleyince futbol, basketbol filan kal─▒yor geriye sadece.


(Geek Velet) #5361

Satran├ž da spor de─čil bu bak─▒┼č a├ž─▒s─▒na g├Âre.


(fza) #5362

Tart─▒┼čman─▒n hepsini okudun mu? :DD


(K├╝r┼čad (Chieh-she-shuai) ┼×ahin) #5363

+ ÔÇťBir ┼čeyin spor olmas─▒ i├žin zencilerin iyi yapmas─▒ gerekirÔÇŁ - Tur Gutu├ž


(Geek Velet) #5364

Okudum ┼čimdi. Ancak zaten ad─▒ ├╝st├╝nde E-Spor. :slightly_smiling_face:


(fza) #5365

Okuduysan satran├ž laf─▒n─▒n da ge├žti─čini g├Ârm├╝┼čs├╝nd├╝r. :DD

Yine okuduysan e─čer onunla ilgili g├Âr├╝┼č├╝m├╝ de g├Ârm├╝┼čs├╝nd├╝r.


(Geek Velet) #5366

G├Ârd├╝m zaten. :smiley:


(fza) #5367

O zaman niye ben sanki dedi─čin ┼čeylerden bahsetmemi┼čim gibi yaz─▒yorsun? :DD


(Taylor Swift Fanboi) #5368

Yok be Jimnastik, masa tenisi, taekwondo vb d─▒┼č─▒nda ba┼čar─▒l─▒ olduklar─▒ ne var ki?


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #5369

Ohooo, bir bak istersen ├çin, Japonya ve KoreÔÇÖnin madalyalar─▒na.