Underrated Bulduklarınız


(Fakat kaplumbağanın sırtında yalnızca kocaman bir soru işareti belirdi.) #915

Bunun tam adı ne ?


(Kürşad Chieh-she-shuai) #916

Sherlock’un zekâsının çok uçuk, hatta süper güç düzeyinde olması nedeniyle, kendini kasım kasım ciddiye alan bir yapım yerine filmler gibi daha geyik bir yapımla uyarlanmasını daha uygun buluyorum. O yüzden Guy Ritchie Sherlock’larını daha çok seviyorum. Mr. Holmes başka tabi, o zaten çok başka bir Sherlock hikayesi.

@Colruzgari Mr. Holmes


(Gazi Audomarus Fridia DCLXVI PFVV Pipinpadaloxicopolis the First) #917

Aslında kitaplarda o kadar abartılı bir zeka yok, elbette baya zeki ama, öyle süper insan seviyesinin yakınından bile geçmez. Bu biraz dizinin marifeti.


(Gizem) #918

300 küsür puroyu birbirinden ayırabilen bir karakterden bahsediyorsun :smiley:


(Kürşad Chieh-she-shuai) #919

Sonuçta klasik bir zeki dedektif hikayesinden çok daha üst bir noktada.


(⏬) #920

"Rivayete göre Dr. Joseph Bell, bir bakışta hastasının İskoçya ordusunda görevli yeni taburcu edilmiş bir astsubay olduğunu, hatta barbaros’taki görevinden yeni döndüğünü söyleyebilirmiş."
İşe bak ki, Dr Joseph Bell çok tanıdık bi karakterin ilham kaynağı. Söylesem inanmazsınız.


(Kürşad Chieh-she-shuai) #921

Peki Sherlock zeki değil ben malım.


(⏬) #922

Yahu Sherlock Holmes, yaptıklarının olağanüstü olduğunun düşünülmesinden, diğer fanilerin de Allah vergisi diyip sorumluluktan kaçmalarından en çok rahatsız olan kişi, onu demeye çalışıyoruz.


(Kürşad Chieh-she-shuai) #923

Artık gerçekten malım, teşekkürler.

Aman size de sarılmıyo hiç.


(fza) #924

Chuck dizisi. Yıllar geçti üstünden. En azından 1 sezonluğuna geri dönse keşke. Ya da özel bölüm filan. :sob:


Chuck versus The Title
(Taylor Swift Fanboi) #925

Yalnız Sherlock’u sadede zeka olarak değil bedenen de üstün olduğu kitaplarda var. Sadece gösteriş yapmak için şömine demirini elleriyle bükmüşlüğü falan var. Hatta bir koşturma sırasında Watson Sherlock’un normal bir insandan çok daha hızlı koştuğunu söylüyor.


(⏬) #926

Conan doyle’un kitaplarında mı?


(Taylor Swift Fanboi) #927

Evet. hangi olay hatırlamıyorum ama şöyleydi, bir davada şüpheli olan bir adam Sherlock’un evine geliyordu. Adamı çok iri, boğa gibi falan diye anlatıyor kitap. Adam Sherlock’a “Benimle uğraşma” diyerek şömine demirini alıp bükerek Sherlock’un önüne atıyor ve gidiyordu. Sonra Sherlock “Yazık, gitmeseydi güçlerimizin eşit düzeyde olduğunu gösterecektim” tarzı bir cümle söylüyor ve demiri alarak eski haline getiriyordu.


(dan) #928

Turkceye cevirilen butun hikayelerini okudum topu topu 5 veya 6 tanesinde aksiyon diyebilecegimiz seviyede aksiyon var. Evet Sherlock Holmes fiziksel olarakta güçlü ve hızlı ancak bunu hikayelerinin %99un da göstermez. Sadece öyle oldugunu biliriz bir kac hikayeden.


(⏬) #929

Farketmez aslında. Sherlock’un zihni yetilerinin kafi miktarda idealizasyon dışında ulaşılamaz olmadığından bahsediyorduk zaten.

Tamam da bu bir uyarlama, kaynak materyali değiştirmesi normal; tamamen sadık kalmak gibi bi zorunluluğu yok.


(87) #930

raymond e. feist in gediksavaşları serisi.

ne bileyim, bana sanki daha çok değer görmeliymiş gibi geliyor.


(Geek Velet) #931

Babamın da en sevdiği dizilerdendir.


(Fakat kaplumbağanın sırtında yalnızca kocaman bir soru işareti belirdi.) #932

Serinin tamamını okudum ama bir yerden sonra hikaye sarpa sarıyor.


(dan) #933

Ben sadık kalma zorunluluğu var demedim ki ? Kitaplarda filmdeki aksiyonun onda biri bile yok diyorum sadece. Zaten olduğu gibi uyarlansa izlenmezdi tıpkı Mr Holmes gibi. Adamlar aksiyon filmine çevirdiler , herkese hitap eden bir hale getirdiler parayı kaldırdılar.


(Kürşad Chieh-she-shuai) #934

En azından aksiyonu Guy Ritchie aksiyonuydu.